A TikTok kínai social media platformja kikerülhetetlennek látszik. Megosztó a vélemény arról, hogy mennyire érdemes üzletileg jelen lenni rajta, de kétségtelen, hogy sikerekkel bőven találkozhatunk. Halmi Bence az egyik legismertebb hazai TikTokker, a platform titkairól beszélgetünk vele. 

Halmi Bence üzletembert először az Instagramon fedeztük fel, követni kezdtük azokat a videóit, amiken irigylésre méltóan vonzó helyekre utazik feleségével Halmi-Rusák Patríciával. Utánanéztünk kik ők, olvastunk róluk hideget-meleget. De egy valami elvehetetlen tőlük: a siker.

Persze az, hogy kinek mit jelent a siker, az változó. Egy biztos, Halmi Bence az egyik legismertebb TikTokker, aki a tudását nem magának őrzi, hanem másokkal is megosztja. Feleségével írt könyvében, tartalomgyártó kurzusán, előfizetéses csoportokban és hamarosan a Brand Legends TikTok konferencián is. Már több mint 1400-an tanultak tőlük. Hogy ezzel is pénzt keres? Igen!


Egy kis személyes kitérő, ki is Halmi Bence?

A social mediaban elkerülhetetlen, hogy egy ott megjelenő üzleti vállalkozást ne lássuk az emberi, személyes oldaláról, mert ezeken a felületeken pont, hogy a személyes brandünk, azaz a saját személyiségünk, megjelenésünk, milyenségünk lesz az ami, kiegészíti a tevékenységünk márkáját.

Vagyis nem csak a termékünk, szolgáltatásunkat tesszük ki az online kirakatba, hanem magunkat is. Ami lehet sok vagy kevés, szimpatikus vagy unszimpatikus, érdekes vagy érdektelen, és így tovább.

Halmi Bencénél sincs ez másként. Sikereit könyvelik szülei hátterének (édesapja Halmi István és édesanyja Halmi-Mikola Rita gyémánt fokozatú Forever menedzserek), felesége Patrícia saját network marketing sikereinek, és mindannak a körülménynek, amit Bence otthonról hozott. Támadják is ezért sokan őket. Például azért is, mert Patrícia kilenc és fél évvel idősebb Bencénél.

– Amikor a feleségemet megismertem egy rendezvényen, akkor én még tizenkét éves voltam, ő meg huszonegy, és már 26 éves voltam, amikor felfigyeltem rá és összejöttünk – meséli. 

Vagyis nincs semmi különös abban, hogy Patrícia az idősebb, a vonzalom nem kor kérdése, és főleg nem érdek az ő esetükben. 

Akkor sem, ha valóban volt része Patríciának abban, hogy Bence elérje mindazt, amit szerettek volna. Bence nem rejti véka alá, hogy nem sokkal azután, hogy felnőttként újra találkozott Patríciával és összejöttek, ő éppen akkor érkezett meg Dubajból, ahol üzletileg egyáltalán nem ért el olyan sikereket, mint szeretett volna. Mindent felégetve maga után jött haza, újra kellett mindent felépítenie, és Patrícia, aki már akkor az ország első top tíz network marketingese volt, segített Bencének újra megtalálni önmagát. Kihozni önmagából a férfit, azt erőt, ami kellett ahhoz, hogy Bence újra kezdjen mindent. Merthogy Bence nagyon is meg akart felelni.


A kis Halmi fogalma hajtóerő 

Mert az is elvehetetlen, hogy Bence kiemelkedően jó családi körülményből érkezett, ami tényleg egyfajta ugródeszkaként szolgált a számára, ezt ő maga sem vitatja, ugyanakkor hozzáteszi, hogy ez egyben nehezítő körülmény is.

– Hétéves korom óta a család része a network marketing, ebben nőttem fel, az üzleti találkozókon, rendezvényeken. Én 18 évesen kezdtem el, és csak a töredékét tudtam annak elérni, amit a szüleim. Országos szinten ugyan egy elég nagy csapatot tudtam felépíteni, amely mostanra a jelenlétem nélkül is működik. Maximálisan jó dolognak tartom a network marketinget, szerettem is csinálni, de valahol mindig egyfajta megfelelési kényszer volt bennem, hogy bizonyítsak. Még többet és többet érjek el, de a szüleim csodás sikereiből kifolyólag, ezen a vonalon én mindig csak a „kis Halmi” maradok – fejti ki.

Ezért is keresett Bence másféle üzleti lehetőségeket, a TikTokon sem véletlenül indult el. 

– Húztam-halasztottam az Instagramon való megjelenést, és egyszer csak elment mellettem. Alig vártam egy újabb social media platform megjelenést, amiről már évekkel ezelőtt elhatároztam, hogy már az elején ott leszek. Tehát tudatosan indultam a TikTokon. Nem rövid, hanem három-öt éves távlatban gondolkodva – emlékezik vissza Bence.

Ehhez pedig beleásta magát, az akkor 2018-2019-ben fellelhető angol nyelvű TikTok anyagokba: – Tudtam, hogy ez nagy lesz csak még nem ért ide. 

A TikTokot így még a Forever network marketing miatt kezdte el. Látta a külföldi példákból, hogy mennyi emberhez lehet eljutni egy-egy videóval: – Nem nekem kell egyesével felvennem a kapcsolatot az emberekkel, nem kell várnom, hogy pár ember rámírjon, hanem emberek tömegéhez tudok eljutni. 

Úgy gondolta eleinte, ha már akkor belevág, akkor versenyelőnyre tehet szert, nem tudta pontosan mire, de valamire jó lehet ez még öt év múlva.  De azt nem gondolta, hogy olyan gyorsan eredményekre vezet az elhivatottsága, ahogyan lett. 2020 márciusában indult el a TikTokon és már júliusban volt olyan videója, ami után mintegy 1500 üzenetet kapott. 

– A legkiemelkedőbb network marketing fellendülést abban az évben én hoztam a TikTokkal- állapítja meg. 

Mikrosokk, első 3 másodperc

– Elképesztő volt számomra, hogy ennyien reagálnak, fel kellett vennem egy asszisztenst és kidolgoznom egy folyamatot, hogyan válaszoljon és adminisztrálja azt a rengeteg megkeresést – meséli.

Legsürgetőbb kérdésemre, hogyan tud ilyen lazán videózni, visszatér ehhez a kezdési időponthoz:

– Az Instagramon addigra már pár videót megcsináltunk a csapatommal. De az igazi kulcsa az egésznek az volt, hogy ekkor 5-10-en, heti 1-2 alkalommal leültünk Zoom Meetingen keresztül és elkezdtük a tapasztalatokat megosztani egymással. Kielemezni egymás videóit. Megnéztük, hogy ez vagy az, miért működött vagy nem működött. Egy év alatt pedig felépítettünk egy rendszert abból, hogyan láttuk mit szeret a közönség, mi az egésznek a pszichológiája. Rájöttünk arra, hogyan tudunk mikrosokkokat elérni, milyen eszközöket érdemes használni, hogyan tudjuk az első 3 másodpercet elindítani. Mert az első három másodperc a lényeg, abban kell megfogni a nézőt – hangsúlyozza.

Folytatja: – Olyan feladatokat adtam a csapatnak, amely teljes komfortzóna kilépés volt. Például 60 perc alatt csináljanak három videót, amit rögtön utána kielemeztünk. Vagy 60 perc alatt gyártsanak külön-külön annyi videót, amennyit tudnak. Vagy álljanak a kamera elé és 10 perc múlva jöjjenek vissza egy videóval. És mindezt én is megcsináltam, hoztam azt a szintet, amit elvártam tőlük.

Vagyis Bence komolyan mondhatja azt magáról, hogy ért a TikTok megjelenéshez, és tényleg több ezer elemzett videó van mögötte. Ért a letöltési-, megtekintési-, megosztási- és a kommentek számából. Ezért képes arra, hogy nagy valószínűséggel meg is tudja mondani egy kész videóról, hogy az bejön-e a közönségnek vagy sem, és ha nem működne, akkor miért nem.  

Videózás kampányszerűen

Azoknak, akik dolgoznak az online marketingben nem ismeretlen az a fogalom, hogy kampányokban gondolkodjunk. Vagyis minden egyes termék avagy szolgáltatás, illetve az ezekhez fűződő rendezvények, események és online módon történő hírverése mind-mind kampányszerűen történjen, aminek van egy bizonyos sorrendje. 

Halmi Bence is így gondolkodik. Vagyis, ha elmegy egy háromnapos hétvégére a feleségével, akkor az első napon kirándulnak, a második napon a medence mellett töltik az időt, de a nap első felében Bence megírja a videók forgatókönyvét. Amiket ezek alapján a scriptek alapján elkészít, és lehet, hogy a felesége lesz mellette az operatőr. Ha pedig készen vannak, akkor mehet a chill, vagyis a lazulás a medence partján.

Hasonlóan töltötte el az időt legutóbb Balin. Ahol nemcsak a Baliról szóló videókat, hanem az azóta már lement ingyenes online tréning, és a közelgő offline Brand Legends TikTok rendezvénynek is a kampányát elkészítette. Az első hétben forgatott, a második héten már indult a feliratkozó gyűjtés az online tréningre. A maradék két hétben az volt a cél, hogy minél többen feliratkoznak. Így nyaraltak Balin, miközben érkeztek a jelentkezések a kurzusra. Több mint ezer. 

Ezen az ingyenes online tréningen én is részt vettem, ami valóban nagyon inspiráló volt mindazokkal a megszólalókkal, akik Bence tanítványaként szintén sikereket értek el a TikTikon. Halmi Bence ezen az alkalmon jelentette be a közelgő Brand Legends TikTok konferenciát. Amire azokat várja, akik szeretnének szintet lépni és kiugróan megmutatkozni a social mediában, különösen a TikTok felületén. 

Lesz szó az online marketingről, a szövegírásról, a félelemkezelésről és itt is sikeres TikTokozókat szólaltat meg. Olyanokat, akik nem azért sikerek, mert több százezer követőjük van, hanem mert a saját tevékenységi körében monetizálni, vagyis pénzzé tudták magukat, a szolgáltatásukat tenni a felületen. Akárcsak önmaga. 

Fotó: Halmi Bence