
Nem kertelek, ahogyan a sorozat sem, belevágok a közepébe. Ebben a mell, a női vágyak, a szexualitás körül forog a történet. Egy kétgyermekes asszony élethelyzeti válságába csöppenti a nézőt. Billie (Sarah Shahi) szoptatás közben elpilledve, álmában nem a rózsaszín babaillatú gyerekszobában jár, hanem mocskosul szexszel. Történetesen arról, hogy a mellbimbója nem a gyermeke szájában van. Ráadásul nem is a férjével van együtt ebben az álomban, hanem a volt pasijával. Ilyen babaszobás jelenetet – el kell ismernünk, nem igazán látunk.
Nem is egy egyszeri alkalomról van szó. Billie fejében egyre gyakoribbak az álmok, és az ébrenlét alatti visszagondolások a korábbi szexuális életére, a különböző partnereivel. A gyermekágy ideje alatt legalább annyit gondol a gyermekeire, mint a szexre. Ha nem többet.
Le kell szögeznünk, egy gyermekét szoptató nő, édesanya esetében nem illik arról beszélni, hogy a melle annál több, más szerepet is betölthetne, mint a gyermeke táplálása. Nem gondolhatunk másra, mint arra, hogy a prioritásokban az első most a gyermek. A mell most nem más, mint egy eszköz, ami tejet ad, hogy a gyermek fejlődjön. Nem több, nem kevesebb.
A mellről azért sem merünk beszélni másként egy gyermekét szoptató nő esetében, mert tudjuk, a nőknek lehetnek gyermekágyi panaszai a szülést követően, azaz előfordulhat az is, hogy messze nem kívánja a szexet semmilyen formában sem.
Ami bőven okozhat bonyodalmat az újdonsült anya és apa kapcsolatában. Sajnos tudjuk, bár 2021-et írunk, hogy még mindig nem minden férfi akarja elfogadni azt a tényt, hogy a szüléssel járót testi és hormonális változások valóban okozhatják a nőben a szexuális vágy lankadást, elmaradását. Pedig elsősorban a férjnek lenne jó ezt tudnia, felismernie és elfogadnia. Mert ha ez a probléma tartósan a gyermekágyi időszakot követően is fennáll, akkor a férj támogatásával könnyebben találhatnának vissza egymáshoz a felek. Ha szükséges külső szakmai segítséggel.
Arról szólni nőként, hogy mindez pont ellenkezőleg van, vagyis, hogy a nő úgy érzi, az ő melle nem csak a szoptatásra szolgál, hanem az a testének, és így a szexualitásának is a része, arról szinte egyáltalán nem hallunk. Ez a téma szinte tabu, még a nők egymás között sem szólnak erről. És a nők akár a férjüknek sem mesélnek arról, hogy észvesztően kívánják a szexet, és például a szoptatás alatt a szexről fantáziálnak.
Amiben nincsen meglepő. Hiszen a mell a gyermek érkezése előtt a párkapcsolatban a szexualitás egyik legfontosabb része volt. Pontosan tudjuk milyen vékony, érzékeny bőrrel van ellátva a női mell, ami alatt millió idegpálya szeli át egymást. A gyermek a szopás alkalmával akaratlanul is stimulálja ezeket az idegeket. Teljesen normális az is, ha a nő alig bírja kivárni a gyermekágy leteltének időszakát és szeretné megélni a szexualitást újra.
De ez tabu, akár csak az, hogy a nő a szülés alkalmával is élhet át orgazmust.
A Sex/Life (Vágyak/Valóság ) című sorozat, a tragikomédia műfaji besorolást kapta, nem véletlenül. Billie a főszereplő tipikus kertvárosi feleség. Akinek minden adott a boldogságához. Jóképű, hűséges férj, óriási, harmonikusan berendezett ház kerttel Connecticutban, az anyaságot teljes egészében szolgáló kiegészítőkkel. Természetesen anyagi gondok nélkül még akkor is, ha a sorozat alatt többször elhangzik az is, hogy ennek a színvonalnak a megteremtéséért a férjnek sokat kell dolgoznia.
Billie-nek tényleg nincs más dolga, mint a pár hónapos kislányával lenni, szoptatni őt a ház több kényelmes pontján. A hitvesi ágyban, a kanapén a nappaliban vagy éppen a szoptatós fotelben, amihez lábtartó is tartozik. A nagyobbik fiúcska ugyan nehezen találja fel magát az óvodában, ezért Billie-nek be kell menni a beszoktatását támogatnia, de a férje részéről tényleg nem gond, ha Billie a nap végén, amikor a férje hazaér még vagy újra szoptatós hálóingben van.
Csak akkor megy át a fején, és szabadkozik is Billie ezért, amikor a férj hazaérkezéskor a két gyerek szenvedélyes köszöntése után, őt már nem üdvözli ugyanolyan elánnal Cooper, mint a gyerekeket. Ám ez csak Billi-nek tűnik fel. A férjének nem, hogy sehol nincs a szenvedélye a felesége irányába. És ez nem, az amúgy csinos, hálóing miatt van.
Holott Cooper (Mike Vogel) egy igazi mintaférj. Már kínosan jó férj. Pont olyan, amilyenről a nők álmodnak. Helyes. Izmos. Biztonságot nyújt. Anyagilag és erkölcsileg. Cooper banki befektetéssel foglalkozik, amit jól csinál, egyre magasabb szinten. Mindene a két gyermeke, a felesége és a kertvárosi otthona, őt az teszi boldoggá, ha lenyírhatja munka után a füvet és megnézheti a meccset. Ami jobban is érdekli, mint a szex a feleségével. Teljesen normális az is, ha nem jön össze a szex, akkor előkerülhet a vibrátor.
Coopernek fel sem tűnik, hogy már jó ideje nem elégítette ki igazán a feleségét, semmilyen pozitúrában sem. Amit viszont Billie nagyon is nehezményez. Talán nem véletlenül gondol egyre többet a szexre, és arra a volt barátjára, akivel a legmagasabb szinten élte meg a szexualitást. Braddre (Adam Demos) aki, amúgy egyáltalán nem bánt jól vele és nem egyszer törte össze a szívét. Mert Bradd képtelen a kötődésre.
Mégis annyira hiányzik Billie számára a vele töltött idő, hogy naplót kezd el vezetni az álmairól és a napközben egyre több alkalommal rátörő szexuális vágyairól. Arról, amit érez vagy nem érez, amit hiányol a férjéből, és lejegyzi mindazt amire vágyik, leginkább Braddel.
Az elköteleződés egyik legnagyobb kérdése pont ez, mi a fontosabb a számunkra, a szabadság és mindaz ami vele jár, a szerelem, a szenvedély határtalan megélése bárkivel, vagy az, hogy lerakjuk az életünket, a voksunkat egyetlen egy személy mellett, biztonságot ígérve és nyújtva egymásnak arra, hogy egészségben-betegségben-szegénységben-gazdaságban míg a halál el nem választ együtt maradunk? Melyik életre, valóságra van szükségünk? Melyik megéléséhez van nagyobb bátorságunk?
Billie mielőtt megismerte a férjét Coopert egyik kapcsolatból lépett a másikba, olyanokba, amik többnyire a szenvedélyre épültek, és Billie teste élvezte mindezt. Mindebben partnere volt a legjobb barátnője Sasha (Margaret Odette) is, aki szintén hozzá hasonlóan a szenvedélynek élt, olyan is volt, hogy a móka, a jó szex kedvéért „önzetlenül” partnert is cseréltek. Miközben nem mellékesen mindketten pszichológiából doktorálni készültek. Billy-ben, a vágyak és valóság közötti őrlődésében végig jelen van mindaz, amit tanult a párkapcsolatról, amit vallott a monogámiáról pszichológusként.
A napló amiben mindezt részletről-részletre feleleveníti, Cooper elé kerül, és ezzel már nem csak Billiben indul el a lavina, hanem Cooperben is, akiben feleségéhez hasonlóan felmerül a kérdés, mi a fontosabb?
A Sex/Life sorozat kendőzetlenül mutatja be, hogy egy nőben minden anyai szeretete és férje iránti tiszteletével egyidőben élhet a vágy arra is, hogy az anyai, háztartásbeli, feleség szerepe mellett egy igazán szexi, kívánatos nő is lehessen. Hogy a hintőpor illatos, puha szőnyeges meghitt babaszobába elvonulva, akár a szoptatás alatt is felmerülhessen benne a vágy arra, hogy a kamaszútra mintegy hetven százalékát, vagy még többet megtapasztalhasson. Újra érezhesse azt a mindent felkavaró szenvedélyt, amit a kapcsolatok elején érezhetünk. Mert a melle nem csak a szoptatásra hivatott.
Ez a filmsorozat azért is keltheti fel a nők érdeklődését, mert megmutatja, nem csak a férfiak küszködhetnek egy szenvedély-szexmentes házasságban, hanem a nők is. A nők is vágyhatnak kifelé, másfelé. Nekik is ugyanolyan nehéz a döntés: a vágyaikat vagy a valóságos életüket, a családot válasszák? Mert a női mell szerepe nem merül ki csupán a szoptatásban.
Kép: Netflix
Van gondolatod, tapasztalatod a témában? Írd meg a véleményed vagy történeted a Facebook-oldalunkon – kíváncsiak vagyunk, te hogyan látod!
Ha úgy érzed, másnak is adhat ez a cikk valamit, oszd meg bátran – egy jó gondolat néha messzebb gyűrűzik, mint hinnénk.
Támogass bennünket, hívj meg egy kávéra.
Olvasd el az Adatkezelési tájékoztató-t.