A nyárnak az önfeledt pihenésről, az élményekről és a feltöltődésről kellene szólnia. Mégis valamiért újra és újra a pénz kerül a történetek középpontjába – legyen szó annak hiányáról, hajszolásáról vagy arról, hogy nem hoz boldogságot. A Netflix legfrissebb ajánlatai is ezt a témát járják körbe. Három történet, három szemszögből: egy gazdag, de eladósodott család, egy végsőkig elkeseredett anya és néhány lány, akik a bűn felé fordulnak. Streaming ajánlónk következik.
Tagadhatatlan hétköznapi kijelentés, hogy mindent csak a pénz irányít. Miközben a sikeres és gazdag emberek gyakran állítják: nem érdekli őket a pénz, nem az motiválta őket a céljaik eléréséhez. Az emberek zöme pedig nem tudja, hogy milyen drága is szegénynek lenni, nyomorban élni. Szerencsére. Talán éppen ezért foglalkoztat bennünket a pénz, és lehet kiváló témája forgatókönyveknek.
Havenport
Az Észak-Karolinában játszódó, könnyen fogyasztható sorozat, a Havenport (Eredeti címén: The Waterfront) a gazdag és befolyásos Buckley családról szól. A halászatból (és drogkereskedéből) meggazdagodott família azóta nem vett részt a drogcsempészetben, hogy a családfő Harlan Buckley (Holt McCallany) apját meggyilkolták, mégis látszólag messzire jutottak. A vidék legkiterjedtebb halászati vállalkozása az övéké, halfeldolgozóval, szárazföldi és tengeri kereskedelemmel, és egy szezonálisan működő étterem-bárral.
Ám a látszat csal, csak a pénz az, ami mindent és mindenkit irányít, egyre nehezebb fenntartani a vállalkozást, hitelek nyomasztják őket, különösen mióta Harlan átesett egy pacemeker műtéten és a fiára Cane-re (Jake Weary) bízta a vállalatirányítást, aki nem látott más kiutat az anyagi nehézségek alól, mint drogkereskedést. Ám a drogot csempészni sem olyan, mint a nagypapa idején volt. A nyolc epizódból álló, 42-55 perces részekből álló sorozat klasszikus családi drámai elemeket hoz, tengerparti környezetben – halszag nélkül, de heroinnal fűszerezve.
Csak a pénz: A legutolsó csepp
Ez a mondat, hogy az emberek nem tudják milyen drága is szegénynek lenni, egy bankrablás során hangzik el – mikor máskor. A legutolsó csepp (eredeti címen: Straw) filmet azok érthetik igazán, akik szülőként maguk is megtapasztalták a nélkülözést, az anyagi ellehetetlenülést. Mert egyébként akár túlzásnak is tűnhet, ami Janiyah Wiltkinson (Taraji P. Henson) egyedülálló anyával történik egyetlen nap alatt.
Janiyah összetett betegségben szenvedő gyermekét nem csak kórházba viszi sokadjára, miközben nincs biztosítása, még tele is van fizetési felszólításokkal. A lakásából is éppen kilakoltatják, és egyre fáradtabb ahhoz, hogy mindkét munkahelyén helytálljon. Amikből együttesen sem tud egy elfogadható életet nyújtani kettejüknek. Ráadásul kiderül, az iskolában Janiyah lányát atrocitás érte. A tanárnő az egész osztály előtt jegyzi meg, hogy a kislány még nincs befizetve a minőségibb ebédre. Janiyah a havi menzadíjat és a lakbért szeretné kifizetni, amikor legutolsó cseppként még az állásából is kirúgják. Ekkor kerül bele egy eszeveszett rohanásba. A feszes, 85 perces amerikai pszichodráma nem engedi el a nézőt a legutolsó percig sem.
Stockholm bandája 2. évad
A svéd minisorozat, eredeti címe Barracuda Queens, második évada most érkezett meg a Netflixre. Főszereplője öt fiatal nő, akik felsőosztálybeli környezetből származnak, de korántsem gondtalanul gazdagok. Szemben a környékbeli kortársaikkal ők nem kapnak korlátlan anyagi támogatást a szüleiktől, miközben az elvárások – saját lakás, stílusos életmód, utazások – ugyanúgy nyomasztják őket. Nem akarják elveszíteni a környezetük által diktált látszatot, így hát rabláshoz folyamodnak.
Az első évadban még személyes sérelmeik mentén választanak célpontot. Azokat a gazdag ismerőseiket fosztjkák ki, akikkel meggyűlik a bajuk – és bármilyen meglepő, a sorozat eléri, hogy a néző még drukkoljon is nekik. (Az első évadról ITT írtunk korábban).
A második évadban kifinomultabban módszerekhez nyúlnak: betörések helyett már festményeket emelnek el galériából, múzeumból vagy attól a műkereskedőtől, aki meg akarja őket kerülni. Bár egyre vakmerőbbek, és még mindig rutinosan játszanak a figyelemmel, a megtévesztéssel – amikor azonban szerelmi szálak bonyolítják az érzelmeiket, hajlamosak hibázni. Mert a történetében talán nem csak a pénz számít, hanem az is, hogy Lollo (Alva Bratt), Amina (Sarah Gustaffson), Mia (Tea Stjärne), Klara (Tindra Monsen) és Frida (Sandra Zubovic) megtalálja a valódi boldogsághoz vezető utat.
Fotó: Netflix