Miután egy fiatal hegedűművész kudarcot vall egy meghallgatáson, Írországba utazik inspirációért, és találkozik egy híres filmcsillaggal, aki valódi kapcsolatra vágyik – ez az ajánló szövege a Finding You – Ott rám találsz című romantikus vígjátéknak. Ám a kétórás mozinak ennél jóval több mondandója van. Leginkább az, hogy a látszat néha csal.

A 2021-ben kiadott Finding You – Ott rám találsz című romantikus vígjáték, egy keresztény alapú film, amelyet Brian Baugh írt és rendezett, Jenny B. Jones Ott rám találsz című 2011-ben megjelent, fiatal felnőtteknek szóló regénye alapján. Amit Tóth Katalin fordított. A film nem marad el a könyv értékétől, de persze nem helyettesíti. Azért sem, mert helyenként a film készítői változtattak a könyvben megjelent cselekményen. A film bájos, pozitív hangvételű, akárcsak a könyv, amiből készült. Senki ne számítson másra. A filmben látható szerelem részét nem képezi szex, nem hallhatunk benne trágár szavakat, hiába szól fiatal felnőttekről. És bár sejtelmesen, de a hit szerepe is kiérezhető belőle, ám mindez nem ront a nézhetőségén, kivétel akkor, ha felfokozottabb élményre vágyunk.

A Finding You meglepő fordulatai ellenére, olykor kiszámítható – mégsem unalmas. film, ami köszönhető annak is, hogy bár olykor kiszámítható, mégis találkozunk benne csipkelődő, tréfás fordulatokkal. A filmet egyébként főleg Írországban, Dublinban és környékén vették fel: Clare, Offaly, Kildare, Cooley, Carlingford  és Louth megyékben. Továbbá az Egyesült Államokban játszódó jeleneteket New Yorkban, Los Angelesben és Nashville-ben is. Írország zöldje, falvainak nyugalma és tengerének kékje kétségkívül szép a szemnek és a léleknek.


Kudarc, gyász, menekülés: Irány Írország

Finley Sinclair (Rose Reid) egy fiatal nő, szeretne bekerülni a New-York-i Konzervatóriumban, de a hegedű belépője, bár nagyon is hozza a saját maga által megírt kottaformát, valami mégis hiányzik belőle: mégpedig az életöröm. Ami azután vesztett el a fiatal hegedűművészből, hogy a bátyja meghalt. A sikertelen felvételi, és a gyász űzi ezután Finley-t Írországba. Oda, ahol a bátyja Will is korábban megtalálta a lelki békéjét.

Beckett Rush (Jedidiah Goodacre) a szívtipró fiatal színész a tinilányok bálványa szintén Írországba utazik, egy (a könyvben vámpíros) sárkányos, középkori fantasy-kalandfilmje forgatására. A repülőúton ismerkednek össze, és hamar kiderül, hogy Finley az egyetlen fiatal nő, aki nem ájul el rögtön a színész vonzerejétől.

A repülőút után sem szakadnak el egymástól, történetesen mindketten ugyanabba a fogadóban szállnak meg. Egészen pontosan, a szálláshely friss tulajdonosai nem mások, mint az a család, akiknél korában Finley bátyja Will is vendégeskedett egy egyetemi szemesztert. Az azóta három hónapja örökölt és újranyitó fogadó tökéletes helyszín a sajtó elől elbújó Beckettnek.

Pillanatok a Finley és Beckett történetéből

Feladatok megoldása a média kereszttűzében

A fogadós család az eltelt évek során megőrizte Will, náluk készített útinaplóját. A fiú ebbe írta és rajzolta le azokat a helyszíneket, amiket meglátogatott. Az utolsó helyszín egy Írországban jellegzetes sírkövet ábrázol, alatta Finley nevével. Finley szeretné kideríteni, miért van ott a neve a sírkő rajza alatt. Ebben segít neki Beckett, miközben Finley pedig a forgatásokra segíti Beckettet felkészíteni. A közös kirándulások és a végszavazások során a fiatalok egymásba szeretnek.

Ám ezt a szerelmet nem hagyja Beckett karrierje kibontakozni. A színész apja, és egyben menedzsere (Tom Everett Scott) saját fiatalkori álmát igyekszik a fiára kényszeríteni azzal, hogy még a fia magánéletét is koordinálja a social median keresztül. A rajongók felé azt mutatva, hogy a fia, állandó filmbeli partnerével Taylorral (Katherine McNamara) van kapcsolatban. És egy nagyon trendi,olykor kicsapongó életet élő sztár. Ám a látszat néha csal, Beckett egyáltalán nem ilyen. Nem vonzódik Taylorhoz, nem él kicsapongó életet, és szeretne felhagyni a színészettel, ami mostanában egyre nehezebben megy neki. Helyette inkább szeretne történelmet tanulni az egyetemen, és megszakítani látszatkapcsolatát Taylorral, hogy megélhesse a szerelmet Finley-vel.

Tehát mindkét fiatal keresi a saját útját. Finley készül a következő felvételi meghallgatásra a konzervatóriumra, amiben egy szakmailag nagyon tehetséges, de magánéletében nagyon zűrős hegedűművész Seamus (Patrick Bergin) segíti, miközben, az egyetemi feladatainak eleget téve, úgy ismerkedik mélyebben Írországgal, ahogyan azt a képzés elvárja tőle: Látogatnia, beszélgetnie, segítenie kell egy – számára kijelölt – idős embert, történetesen Mrs. Sweeney életét az idősek otthonában. Aki nagyon nem könnyíti meg a fiatal nő dolgát. Zsémbes, utálatos. Nem is szereti senki a faluban. Hogy miért nem, az némi pletykamorzsa mellett tulajdonképpen titok.

Finding you – Ott rám találsz

Miközben Findley minduntalan keresi azt a bizonyos sírkövet, amit Will az ő nevével örökített meg a rajzon, abban a hiszemben, hogyha megtalálja a sírkövet, akkor ő is megleli azt a lelki békét, amit a bátyját oly annyira jellemezte. Ám ehhez nemcsak Írország sírkertjeit kell végig bejárnia, hanem újra és újra rá kell jönnie arra, hogy a látszat néha csal.

Ez a folyamatos tapasztalás pedig gyökeresen változtatja meg Finley eddigi életszemléletét, mire Beckett segítségével végül megtalálja és felismerheti azt a sírkövet, amit Will lerajzolt a számára. A sírkövön olvasható feliratból pedig kiderül számára, hogy az Isten, és vele együtt Will mindvégig ott volt, és vele tartott az útján.

Finley-re ezek után még vár a meghallgatás a New Yorki Konzervatóriumban, ahová már az új életszemléletével, és a frissen elsajátított ír dallamokkal tér vissza. Ahogyan Beckettre is vár a döntés: az apja által elvárt életet vagy a saját elképzelései és vágyai szerint kívánja azt a továbbiakban élni.

A film létjogosultsága örök: hiszen minden fiatalnak előbb vagy utóbb, de egyszer fel kell nőnie.



Fotó: Netflix