Nyáron könnyebben engedünk a csábításnak, nemcsak a nyaralás alatt, hanem a hétköznapokban a munka mellett is. Délutáni koktélok, kiadós vacsorák, éjszakába nyúló beszélgetések tarkítják a forró nyári estéinket. Ezzel töltődünk fel, hogy elengedjük a gyeplőt. Ám lassan itt az ősz.

Többet nassolunk, rendszertelenül étkezünk, kevesebbet alszunk, nem mozgunk eleget. Csupa olyan dolgot teszünk, amire persze szükségünk is van, kalandosabbá, szebbé, boldogabbá teszi a mindennapjainkat. Ám nem folytathatjuk a végtelenségig, és nem is tudjuk, mert bizony a nyár végével visszaáll minden a régi kerékvágásba. Tegyük lépésről-lépésre, valahogy így:

1. Kései lefekvés

Főleg a szabadság, nyaralás ideje alatt könnyen hozzászokhattunk a késői lefekvéshez és ébredéshez. Ám a szabadság, a nyár végével, amikor bizony újra korán kell majd kelni, már nem tehetjük meg, hogy ne feküdjünk le időben. Az alváshiány megzavarja az anyagcserénket, ettől fáradtabbak leszünk és nehezebben koncentrálunk. Továbbá terheljük vele az immunrendszerünket is, amire ősszel különösen figyelnünk kell, amikor kezd lehűlni a hőmérséklet, esősebb, hidegebb lesz az idő.

Napról-napra feküdjünk le valamivel előbb, hogy könnyen elérjük azt az optimális elalvási időt, amihez mérten könnyen felébredünk majd az őszi gondos napokon.

2. Étkezés, nassolás

A melegtől sokan nem bírnak napközben enni, ezért a könnyű reggelik után egész nap nem esznek rendesen, csak nassolnak, majd késő este hosszasan és kiadósan vacsoráznak. Az éjszakába nyúló beszélgetés megkívánják a finom édességeket – sütemények, fagylaltok, színes hideg üdítők, fagylaltkelyhek – vagy sós rágcsálni valókat. Ropi, chips, mogyoró. Az egyik leggyakoribb nyári szokások egyik az evés.

3. Lustálkodás

A melegben nehezebben állunk kötélnek lemenni egy edzőterembe izzadni a gépeken, kimenni futni és róni a köröket, vagy lubickolás helyett több hosszt úszni. Ha szeretnénk, hogy jól bírjuk majd az év folytatását kénytelenek vagyunk visszaszoktatni magunkat a rendszeres sportra. Nem csak éberebb leszünk tőle, az egészséges és erős test jobban ellenáll az őszi megterhelésnek, az őszi nátha fertőzéseknek.

5. Alkohol

Egy finom koktél a nyugágyban délelőtt, egy másik délután. Nyáron könnyebben csúszik le egy-egy finom szeszes ital nemcsak a szabadság ideje alatt, hanem akár a munka után is a kollégákkal. A vacsora mellé jól esik a kánikulában egy jéghideg sör vagy egy fröccs. A FINA-t is így ünnepeltük a helyszínen vagy a tévé előtt ülve. Augusztusban a fesztiválok is bőven hozzáadnak. Mi is ittunk egy vagy kettő, de lehet három rosé fröccsöt a Szigeten. Igen, erről is le kell mondanunk.

5. Költekezés

A nyaralás önmagában már plusz költséget jelent. Nyáron gyakrabban étkezünk étteremben, ülünk be egy süteményre vagy kávéra valahová, többet költünk utazásra. A spontán vásárlásaink is megszaporodhattak. Magazinokat, könyveket vásárolunk a nyaraláshoz. Különféle felszereléseket a szabadság eltöltéséhez. Többször hívunk vendégeket, tartunk bulit vagy szervezünk összejövetelt, mi is gyakrabban teszünk eleget meghívásoknak, ahová nem megyünk üres kézzel. Az ősz bekopogtával ideje van elszámolni a kiadásainkkal, és meghúzni a nadrágszíjat, ha kell az iskolakezdésre vagy már előre tervezve a téli ünnepekre.